.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام عمده‌ترين رويكردهاي پيشنهادي سفر سوم دولت به گلستان

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري گلستان عمده‌ترين رويكردهاي محوري پيشنهادهاي سفر سوم رئيس جمهور و هيئت دولت به استان گلستان اعلام شد.

قدرت‌الله عابدي با تاكيد بر تكميل پروژه‌هاي سفرهاي اول و دوم سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان افزود: اخذ كميسيون ماده 32 و اجراي طرح توسعه 35 هزار هكتار رودخانه اترك، تكميل ايستگاه پمپاژ و خط انتقال كرند- قيزلر- تنگلي و حق‌آبه تالاب‌ها، تسريع در اجراي مجتمع پتروشيمي، كمك به مجتمع‌هاي آبرساني روستايي، تعيين مرز مشترك استان‌هاي گلستان و مازندران در شهرستان بندرگز شبه جزيره ميانكاله از جمله اين پروژه‌ها است.

وي تصريح كرد: تسريع در تكميل و بهره‌برداري پروژه‌هاي نيمه‌تمام فاضلاب شهرهاي استان، تكميل مركز تحقيقات سرطان گوارش و كبد و مركز سوختگي پنج آذر گرگان، احداث و تجهيز دانشكده فني علي‌آبادكتول، احداث و تجهيز دانشگاه‌هاي پيام‌نور، تكميل و تجهيز مجتمع‌هاي ورزشي بانوان شهرهاي گرگان و گنبدكاووس از ديگر پروژه‌ها سفرهاي اول و دوم سفر رئيس جمهور و هيئت محترم دولت به استان است.
مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري گلستان گفت: خريد اراضي آكادمي ملي المپيك واقع در جاده ناهارخوران، تكميل و تجهيز مدارس شبانه‌روزي، احداث، تكميل و تجهيز مجموعه‌هاي سواركاري بندرتركمن، آق‌قلا، گنبدكاووس، تكميل و تجهيز مجتمع توانبخشي ايثار از ديگر پروژه‌ها سفرهاي اول و دوم سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان است.

عابدي تقويت زيرساخت‌هاي توسعه استان را ضروري دانست و گفت: در سفر سوم رئيس جمهور به استان توسعه فرودگاه‌هاي گرگان و كلاله، راه‌آهن گرگان به مشهد و گرگان به تركمنستان، احداث دو پست 63 در 20 و خط انتقال، كمك به اجرا طرح هادي روستاهاي بالاي 100 خانوار، احداث 14 دور برگردان استاندارد در بزرگراه نوكنده، آزادشهر، احداث سد و شبكه و تسريع در تكميل مطالعات كانال سراسري انتقال آب مازاد مازندران به گلستان، تسريع در اجراي طرح اراضي شيبدار به باغات مثمر از اولويت‌هاي طرح‌هاي پيشنهادي در اين بخش است.

وي با اشاره به اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي محرك و جريان‌ساز توسعه خاطرنشان كرد: اجراي خط انتقال گاز به مجتمع پتروشيمي و شهرك يك هزار هكتاري اترك، ايجاد رديف اعتباري مستقل براي اصلاح و زون‌بندي شبكه آبرساني شهري، تكميل مطالعات و اجراي پروژه بزرگراه نوكنده، بندر تركمن، آق‌قلا، گنبدكاووس، كلاله، آشخانه، كمك به احداث سايت شرقي زباله و كارخانه كمپوست و تكميل پايگاه امداد هوايي از جمله طرح‌هاي پيشنهادي اين بخش براي سفر سوم رئيس جمهور به استان است.

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري گلستان گفت: احداث دانشگاه جامع، ايجاد زيرساخت‌هاي شهرك‌ها و نواحي صنعتي، تسريع در تكميل مطالعات در اجراي طرح زهكشي اراضي اولويت‌دار 280 هزار هكتار، اجراي طرح تامين آب شرب شهرهاي استان و روستاهاي مسير، ايجاد سدهاي لاستيكي در حوزه آبريز گرگان‌رود، ايجاد زيرساخت‌هاي منطقه ويژه اقتصادي اترك و تجهيز و نوسازي 15 هزار هكتار از اراضي كشاورزي از ديگر طرح‌ها و پروژه‌هاي محرك و جريان‌ساز توسعه براي سفر سوم است.

عابدي با بيان ضرورت تقويت سرمايه‌گذاري، توليد و اشتغال در استان افزود: اختصاص مبلغ 200 ميليارد تومان از محل طرح آمايش صنعتي براي بازسازي و نوسازي صنايع، امكان‌سنجي و احداث واحدهاي توليدي زغال‌شويي و كك سازي، بوكسيت، سيمان خاكستري و فولاد، صنايع پايين‌دستي پتروشيمي، واگن و لوكوموتيو و داروهاي گياهي و ... فعال‌سازي و استفاده از ظرفيت كامل صنعتي كارخانجات آرد و پنبه پاك‌كني از اولويت‌هاي پيشنهادي براي تقويت سرمايه‌گذاري است.

وي بخشودگي سود دوران مشاركت و جريمه ديركرد، الزام در انجام تعهدات اعتبارات طرح‌هاي زودبازده توسط بانك‌هاي ملت، صادرات و تجارت، اعطاي يارانه طرح‌هاي زودبازده بالاي 10 ميليارد ريال، برخورداري استان از شرايط ترجيهي صندوق ذخيره ارزي تا سال 1404، معافيت از ماليات و پرداخت عوارض تغيير كاربري اراضي فعاليت واحدهاي توليدي و صنعتي تا شعاع 30 كيلومتري شهر مركز استان تا سال 1404 را از طرح‌هاي پيشنهادي براي تقويت سرمايه‌گذاري است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.